imgoingsmaller.blogg.se

Det här är min resa mot ett lättare och hälsosammare liv. Jag började på 110kg och har i dags läget lyckats gå ner till 102,3kg. Målet är att komma ner till 70kg. Även om jag mest skriver för min egen skull, då jag vilja kunna följa min resa, är du välkommen att följa mig i både med och motgång mot mitt nya liv!

Shopping, komplimang och träning

Kategori: Allmänt, Mars utmaning, Träning

Idag har det varit fullt upp hela dagen. På förmiddagen drog jag med mig mamma och mormor till Hässleholm. Är i behov av nya träningskläder och hade ingen lust att vänta tills jag och sambon kommer iväg till Väla eller något liknande. Så gick på stan och strosade. Tittade i affärerna och bara njöt av vår lediga dag tillsammans.
Var inne både på Team Sportia och på Intersport och tittade efter några snygga och bra träningskläder. Men jösses vilket dåligt utbud dem hade. Till sist hittade jag ett par tights från Röhnisch som jag gillade. Dock kunde jag inte bestämma mig där och då i affären om jag ville ha dem. Så struntade i det. 
 
Men när jag kom hem så startade jag datorn och gick in på sportamore.se och kollade deras träningskläder. Det slutade med att jag klickade hem tightsen jag provat i affären, ett linne och en sportbh. Och eftersom sportamore just nu hade en rabattkod jag kunde använda så fick jag alla tre plaggen för 100kr mer än vad endast tightsen kostade i butiken. Alltid kul att fynda! Så nu längtar jag tills kläderna kommer. Hoppas att linnet och bhn passar nu bara, alltid nervöst när man beställer online.
 
           Längtar tills dessa kommer hem till mig! 
 
 
Och ikväll efter maten så körde jag till gymmet för ett konditionspass. Blev ett kort men intensivt pass på cykeln. Kändes riktigt skönt att komma ner och träna idag, även om det blev ett kort pass. Föll för frestelserna idag när vi gick på stan. Stannade och fikade. Svårt att låta bli att ta en kaka när både mamma och mormor mumsade. Så får hoppas på att jag bränt lite av den genom träningen idag iaf. 
I övrigt så är jag oerhört glad över att vara igång med träningen nu. Är så stolt över mig själv! Visst jag har mycket jag kan förbättra men det är jag övertygad om att det kommer att komma efterhand. "Rom byggdes inte på en dag" 
 
Idag när vi satt och fikade så pratade vi lite och mormor berömde mig för att jag har gått ner i vikt. Vi har inte setts på länge och vi har inte direkt pratat om att jag försöker gå ner i vikt. Jag är inte en person som vill skylta med det då jag inte vill ha så stora krav och förväntningar på mig från andra. Men idag berömde mormor mig och sa att det syntes att jag hade gått ner många kilon. Det var så roligt att höra. Jag har funderat på om jag inte gått ner så mycket att det syns för omgivningen. Men nu fick jag svaret, det syns på mig! Och det gjorde mig så glad. Nu ska jag fortsätta och kämpa vidare. Måste skärpa till mig ännu mer nu och  stå emot frestelserna. Vill nå mitt mål! 
Kommentera inlägget här: