imgoingsmaller.blogg.se

Det här är min resa mot ett lättare och hälsosammare liv. Jag började på 110kg och har i dags läget lyckats gå ner till 102,3kg. Målet är att komma ner till 70kg. Även om jag mest skriver för min egen skull, då jag vilja kunna följa min resa, är du välkommen att följa mig i både med och motgång mot mitt nya liv!

Tillbaka på rätt spår

Kategori: Träning

Idag tog jag mig äntligen till gymmet igen. Denna hlegen har inte varit alls vad jag hade hoppats på, varken träningen eller maten. Inte direkt överätit, men har blivit lite taskiga val. Det märktes på träningen idag, körde bara på samma vikter som tidigare. Kroppen var trött och seg. Träningen kändes mest tråkig idag. Hoppade faktiskt över tre övningar idag då vi inte orkade vänta på att grejerna skulle bli lediga. Däremot avslutade vi passet med 15 minuter på crosstrainern. Kändes lättare att köra konditionen idag när jag inte var helt slut i kroppen. 
 
Jag vill fortsätta med att avsluta mina styrkepass med 15-20 minuter kondition så jag tänkte att denna kommande veckan ska jag satsa på att köra styrketräningen på dem vikterna jag ligger på just nu och sedan få in lite mer rutin på att avsluta med konditionspass. Känns som att det är lättare att få in vanan om jag inte är helt slutkörd i kroppen, samtidigt som jag har ökat ganska mycket i vikt relativt snabbt i alla övningar att jag känner att jag vill låta kroppen hämta sig lite. Det ska bli spännande att se hur det kommer gå. 
Kommentera inlägget här: