imgoingsmaller.blogg.se

Det här är min resa mot ett lättare och hälsosammare liv. Jag började på 110kg och har i dags läget lyckats gå ner till 102,3kg. Målet är att komma ner till 70kg. Även om jag mest skriver för min egen skull, då jag vilja kunna följa min resa, är du välkommen att följa mig i både med och motgång mot mitt nya liv!

Ny övning

Kategori: Allmänt, April utmaning, Träning

Idag har jag varit nere på gymmet med sambon och kört ett rygg-axlar pass. Det är verkligen det passet som jag känner att jag har sämst koll på och även är svagast i. Jag lyckades ändå öka vikten i några övningar. Och idag provade jag även en ny övning, marklyft. Jag har tidigare vägrat att göra marklyft då jag känt mig så obekväm på gymmet men nu känner jag mig mer bekväm där,samtidigt som jag inte orkar bry mig om andra då mitt mål är viktigast av allt just nu. Det kändes riktigt bra faktiskt. 
Dock så har maten under dagen inte varit den bästa, vilket kändes i kroppen under passet. Alltid samma problem på helgerna med maten när man sover längre, är kanske iväg hemifrån osv. Men det är bara till att jobba på det och lära sig att fatta bättre beslut. 
 
Är galet motiverad just nu och det ska bli så spännande och se hur mycket min kropp hinner förändras till sommaren. 
 
Igår var vi ju i Ullared, sambon och jag. Jag köpte då lite kläder, orkade dock inte prova dem då det var lång kö till provrummen. Så chansande. Och alla kläderna passade. Hur underbar känsla som helst. Jag hittade bland annat lite linnen, en klänning och shorts. Klänningen satt riktigt bra. Och shortsen passade bra. Dock så hoppas jag på att det ska lossna lite fett från låren och då framför allt ganska högt upp på låren så kommer shortsen att sitta ännu bättre. Längtar efter sommaren nu. 
Kommentera inlägget här: