imgoingsmaller.blogg.se

Det här är min resa mot ett lättare och hälsosammare liv. Jag började på 110kg och har i dags läget lyckats gå ner till 102,3kg. Målet är att komma ner till 70kg. Även om jag mest skriver för min egen skull, då jag vilja kunna följa min resa, är du välkommen att följa mig i både med och motgång mot mitt nya liv!

Dags för uppdatering

Kategori: Allmänt, Mina mål, Träning

I måndags var jag som sagt nere på gymmet och styrketränade. Sen på tisdagen blev det ett konditionspass. Och sedan tog kraften slut. Sambon var bortrest några dagar och jag hade svårt att sova om nätterna. Kroppen hade ingen energi alls till orka träna eller ens ha ett gå-ner-i-vikt-tänk. Vilket medförde lite sämre val av mat. Mådde verkligen skit i torsdags kväll när sambon kom hem, sjukt trött, svullen och seg efter inte helt lyckade matdagar. Och igår kunde jag inte låta bli utan att gå upp på vågen. Var beredd på ett stort fett plus, men istället kom det ett litet minus. Skönt. 
 
Igår blev det även ett pass på gymmet. Så otroligt skönt att vara tillbaka där. Var inte jätte peppad till det innan, men när vi väl kom dit blev det ett intensivt ben-mage pass som avslutades med 10 intensiva och svettiga minutrar på cykeln. Själva styrkepasset var jag sjukt nöjd med då jag verkligen tog ut mig och gav allt. 
 
Idag har vi varit i Ullared. Dagen började lite taskigt när jag blev stressad på morgonen och inte hann få i mig frukost innan vi körde. Har ju så svårt för att äta direkt på morgonen. Så när klockan hade passerat 10 så fick det bli en snabbfika inne på varuhuset bestående av en chokladboll. Inte det bästa valet men välbehövligt. Behövs snabb energi när man ska gå och trängas med folk utan vett! Lunchen blev bättre då vi provade salladsbaren inne i varuhuset. 
När vi kom hem och hade packat upp blev det 15 minuters powernap innan vi drog till gymmet för ett armar-bröst pass som avslutades med 10 minuter på cykeln. 
 
Så skönt att känna att man är inne på rätt spår igen. Underbart. 
Kommentera inlägget här: